Σελίδες

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ ΚΑΙ Ο ΚΡΙΝΟΣ

      Διήγημα από τη συλλογή ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΝΟΙΑ

              Η ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ ΚΑΙ Ο ΚΡΙΝΟΣ

    Τα ευχάριστα νέα τα πληροφορήθηκε τη στιγμή που επέστρεφε στο γραφείο του από τη σύσκεψη των στελεχών της εταιρίας. «Ελάτε γρήγορα», του φώναξε η γραμματέας του, μόλις τον είδε να καταφτάνει. «Η γυναίκα σας, σας ζητά  επειγόντως στο τηλέφωνο».
    Ο Περίανδρος έτρεξε ανήσυχος μέσα και σήκωσε το ακουστικό. Γνώριζε ότι, εκείνη την ημέρα, η αξιαγάπητη συμβία του είχε πάει στο γιατρό, θα ηρεμούσε όμως μόνον όταν άκουγε από το στόμα της τα αποτελέσματα της εξέτασης. «Έλα, Ασπασία μου», της είπε με τρεμάμενη φωνή. «Τι έγινε;»
    «Βγήκε θετικό», την άκουσε να φωνάζει με ενθουσιασμό από την άλλη άκρη της γραμμής. «Αγάπη μου είμαι έγκυος. Επιτέλους τα καταφέραμε».
    Στο άκουσμα αυτής της χαρμόσυνης είδησης, ένα κύμα χαράς ήρθε και τον πλημμύρισε.  Οι προσπάθειές τους για τεκνοποίηση είχαν ευοδωθεί. Τρία ολόκληρα χρόνια περίμεναν αυτήν την εξέλιξη. Έκαναν έρωτα σχεδόν καθημερινά και, καθώς δεν έβλεπαν  αποτέλεσμα είχαν επισκεφτεί και κάποιους γιατρούς, για να δουν αν κάποιος από τους δυο είχε πρόβλημα, όλοι τους όμως τους είχαν διαβεβαιώσει ότι και οι δύο ήταν απόλυτα υγιείς και δεν χρειαζόταν να υποβληθούν σε κάποια θεραπεία για να τεκνοποιήσουν. «Είναι θέμα χρόνου», τους είχαν πει.
    «Μπράβο, κορίτσι μου. Συγχαρητήρια. Εύχομαι να πάνε όλα καλά. Θα τα πούμε αργότερα στο σπίτι».
    Μετά από αυτό, πού να έβρισκε την όρεξη να εργαστεί. Παράτησε στην άκρη τα χαρτιά του και φώναξε τη γραμματέα του. «Μαρίνα, πετάξου σε παρακαλώ μέχρι απέναντι στο ζαχαροπλαστείο και πάρε μερικά γλυκά να κεράσω τους συναδέλφους. Ενημέρωσέ τους ότι κερνάω επειδή η γυναίκα μου έμεινε έγκυος».
    «Ω, συγχαρητήρια! Τι ευχάριστο γεγονός. Άντε με το καλό». Πήρε το χαρτονόμισμα που της έδωσε ο προϊστάμενός της και έφυγε φωνάζοντας στους υπόλοιπους υπαλλήλους: «Τα μάθετε; Ο κύριος Περίανδρος θα γίνει πατέρας. Ετοιμαστείτε για κέρασμα».
    Το πόσο μεγάλος ενθουσιασμός επακολούθησε, δεν περιγράφεται. Ύστερα από ένα παρατεταμένο, ηχηρό χειροκρότημα και επιφωνήματα χαράς, οι οκτώ υπάλληλοι του τμήματός του σηκώθηκαν από τα γραφεία τους και έτρεξαν να συγχαρούν τον μέλλοντα γονιό. Καθώς όλοι τους, μέχρι τον τελευταίο, γνώριζαν την μεγάλη επιθυμία του προϊσταμένου τους να τεκνοποιήσει, χάρηκαν ιδιαίτερα που ο συγκροτημένος εκείνος άνθρωπος το είχε επιτέλους καταφέρει.
    Το νέο μεταδόθηκε αστραπιαία και στα άλλα τμήματα της εταιρίας και υπάλληλοι από όλους τους ορόφους κατέφταναν για να τον συγχαρούν.  Μεταξύ αυτών ήταν και ο προϊστάμενος του λογιστηρίου και προσωπικός του φίλος, ο Σαράντης.
    «Δεν το πιστεύω», του είπε μόλις μπήκε στο γραφείο του. «Τα κατάφερες, βρε μπαγάσα. Μεταβίβασε στην Ασπασία τις ευχές μου για ανώδυνη εγκυμοσύνη και καλή λευτεριά».
    «Σ’ ευχαριστώ, Σαράντη μου, να είσαι καλά. Πες το και στη γυναίκα σου. Θα χαρεί πολύ όταν το μάθει».
    «Το έμαθε ήδη. Η πρώτη κίνηση που έκανα, μόλις το πληροφορήθηκα, ήταν να την πάρω τηλέφωνο και να της το πω. Ασφαλώς και χάρηκε και μου είπε ότι θα πάρει σε λίγο την Ασπασία να την συγχαρεί».
    «Ωραία. Να σου ευχηθώ λοιπόν κι εγώ, μιας κι εσύ δεν είχες τέτοιο πρόβλημα και έχεις ήδη δυο αγγελούδια, να σου ζήσουν και να τα δεις να μεγαλώνουν ευτυχισμένα».
    «Ευχαριστώ, Περίανδρε, να είσαι καλά. Πες μου όμως κάτι. Γνωρίζω ότι αυτό το θέμα σας βασάνιζε χρόνια τώρα, πώς έγινε και τα καταφέρατε τελικά;»
    «Τι να σου; Δεν κάναμε κάτι διαφορετικό από τις άλλες φορές. Τη διαδικασία τεκνοποίησης τη γνωρίζουν όλοι, κι αυτή ακριβώς τη διαδικασία ακολουθήσαμε κι εμείς».
    «Έλα τώρα, δεν μπορεί. κάτι πρέπει να μεσολάβησε για να πετύχετε αυτό το θαύμα».
    «Ειλικρινά σου λέω, όλα έγιναν με το γνωστό φυσιολογικό τρόπο», τον διαβεβαίωσε ο Περίανδρος, αμέσως μετά όμως άλλαξε έκφραση. «Η αλήθεια είναι, τώρα που το θυμάμαι, ότι έβαλε το χεράκι του και ο κρίνος»
    Ο άλλος τον κοίταξε με κατάπληξη. «Τι ακριβώς εννοείς; Πλάκα μου κάνεις τώρα;»

    Ο Περίανδρος μισόκλεισε τα μάτια του, ενώ ένα σαρδόνιο χαμόγελο σχηματίστηκε πάνω στα χείλη του. «Μιλάω σοβαρά. Κάποια φορά το τελευταίο διάστημα, τη στιγμή που έκανα έρωτα με τη γυναίκα μου, δεν ξέρω πως μου ήρθε και της είπα: ‘’Βρε κορίτσι μου, εδώ η Παναγία, αν και παρθένα, έμεινε έγκυος απλά και μόνο μυρίζοντας έναν κρίνο, κι εσύ που έχεις δεχτεί τόσα και τόσα σπερματοζωάρια στον κόλπο σου, δεν μπορείς να το καταφέρεις;» 

Δεν υπάρχουν σχόλια: